Test ojazdeného Hyundai i30 II

Test ojazdeného Hyundai i30 II

Hyundai i30 prvej generácie sa vyšvihol medzi špičkových výrobcov automobilov segmentu C. Model predstavoval významný posun v kvalite a technológiách v porovnaní so svojim predchodcom, modelom Elantra. Hyundai i30 II sa predával úspešne až do roku 2017, kedy bol uvedený na trh jeho nástupca – druhá generácia. Poďme teda na test Hyundai i30 II.

Hyundai i30 II

Druhá generácia i30 mala design inšpirovaný prvou generáciou a rovnako tak pokračovala v technickom vývoji. Hyundai sa snažil vyhovieť náročným európskym zákazníkom tým, že sa zameral na jazdné vlastnosti, čo viedlo k inovatívnemu zadnému zaveseniu kolies so štyrmi ramenami na každej strane. To bolo podobné riešenie, aké mali vtedajšie konkurenčné modely kompaktnej triedy, ako boli Ford Focus a Volkswagen Golf. Avšak jazdné vlastnosti i30 nedosahovali kvalít týchto konkurentov, pretože nešlo iba o technické riešenie, ale aj o ladenie jazdy, čo vtedajším Kórejcom ešte trochu chýbalo. Napriek tomu model i30 jazdil solídne a bol určite lepší ako francúzska konkurencia. Pre slovenských zákazníkov ojazdených vozidiel je dôležité, že podvozok i30 je považovaný za celkom odolný.

Test ojazdeného Hyundai i30 II

Niekedy sa však objavia aj problémy. Jeden z nich sa týka parkovacej brzdy. Ak nefunguje, príčinou môžu byť skorodované brzdy na zadných kolesách. Avšak nemusíte okamžite investovať do nových dielov. Aj autorizované servisy Hyundai sú schopné tieto súčiastky opraviť. Oprava zahŕňa demontáž a čistenie, čo by sa malo vykonávať pravidelne. Pokiaľ nebolo udržiavané pravidelne, môže to naznačovať, že auto nebolo servisované v špecializovaných dielňach. Náklady na opravu sa pohybujú v rozmedzí 2500 až 3000 korún, čo je akceptovateľné.

Kontrola Hyundai i30 II pred kúpou

Pred kúpou ojazdeného Hyundai i30 je dôležité skontrolovať motor, prevodovku, podvozok, brzdový systém, elektroniku, pneumatiky, karosériu a interiér vozidla. Ďalej je nutné preveriť servisnú históriu, doklady a uskutočniť testovaciu jazdu. Venujte pozornosť neobvyklým zvukom, správaniu vozidla a spotrebe paliva. Pred nákupom je vhodné nechať vozidlo skontrolovať profesionálom, ktorý môže odhaliť skryté závady a zaistiť, že cena zodpovedá skutočnému stavu a hodnote vozidla. Pokiaľ práve nemáte žiadneho profíka po ruke, radi vám s kontrolou pomôžeme. Pozrite na náš web a objednajte si jednu z našich kontrol.

Kontrola vozidla pred kúpou

Iným problémom je posilňovač riadenia, ktorý je elektromechanický s elektromotorom umiestneným na stĺpiku volantu. Hlučné riadenie môže spôsobovať opotrebenie takzvanej flexibilnej spojky. Ide o malý diel v tvare hviezdy, ktorý je k dispozícii ako náhradný diel pod katalógovým číslom 563152k000FFF. Problémy s posilňovačom riadenia sa vyskytovali u prvej generácie, ale u druhej generácie už nie sú. Navyše sa mohol objaviť defekt na brzdovom spínači, ktorý výrobca vymieňa v rámci tzv. gulancie. Túto poruchu signalizuje rozsvietená kontrolka parkovacej brzdy. 

Aký je ojazdený Hyundai?

Ojazdený model i30 druhej generácie

Model i30 druhej generácie prevzal od svojho predchodcu niektoré pohonné jednotky. Konkrétne ide o motory Gamma 1.4 MPi a 1.6 MPi, niekedy tiež označované ako CVVT, čo značí variabilné časovanie ventilov. Pri prechode na normu Euro 6 sa v názve objavil prídomok „Blue“. Hlavnou výhodou týchto motorov je nepriame vstrekovanie, vďaka čomu sa im darí vyhnúť sa karbonizácii. Štvorvalcové motory radu Gamma sa v druhej generácii i30 pýšia odolnou rozvodovou reťazou (v prvej generácii s ňou občas boli problémy), avšak nie sú úplne bezchybné.

Najmä pri vozidlách vyrobených na začiatku produkcie sa môžu objaviť problémy s rozpadajúcim sa jadrom štartovacieho katalyzátora. Jeho úlomky môžu byť motorom nasaté späť cez recirkuláciu spalín a spôsobiť poškodenie pohonnej jednotky (napríklad narušenie klznej vrstvy valcov, vodítok ventilov, presuvníka variabilného časovania atď.). V tejto generácii sa jedná o rádovo jednotky kusov a problém sa často prejavuje pri použití menej kvalitného paliva a hlavne pri častých jazdách v nízkych otáčkach. Paradoxne sú týmto problémom postihnutí skôr šetriví vodiči a väčší motor je zasiahnutý častejšie.

Test ojazdeného Hyundai i30 II

Test Hyundai i30 II ďalej odhalil, že pokročilejšie motory s priamym vstrekovaním paliva, ktoré nesú označenie GDI a T-GDI (tieto motory majú navyše turbodúchadlo), sa nevzťahuje problém s rozpadom jadra štartovacieho katalyzátora. Avšak majú problémy s usadeninami z karbónu, hlavne keď sú používané na krátke vzdialenosti. Rovnako tu platí, že krátke jazdy môžu viesť k rýchlejšiemu opotrebovaniu motorového oleja. Toto je obzvlášť závažné, ak je interval výmeny oleja stanovený na 30 000 km alebo dva roky. Špecialisti na automobily značky Hyundai radia tento interval skrátiť na polovičnú hodnotu.

Test ojazdeného Hyundai i30 II

Motory v Hyundai i30 II

1.4 CRDi/1.6 CRDi/66/81/94/100 kW: Naftové motory oboch variantov patria do série U2. Obaja využívajú vstrekovací systém common-rail od firmy Bosch a disponujú časticovým filtrom. Bežne s filtrom problémy nenastávajú. Pokiaľ však majiteľ vozidla svojim užívaním neumožní dokončenie regenerácie, môže sa filter upchať a jeho výmena je nákladná. Pre úspešnú regeneráciu je nutné udržovať stálu jazdu s otáčkami aspoň 2000 za minútu po dobu najmenej 20 minút. Tým, ktorí prevažne jazdia po meste, bude ťažké splniť tieto podmienky.

1.6 GDI/T-GDI/99/137 kW: Atmosférická verzia priameho vstrekovania tisícšesťstovky neposkytuje užívateľom zásadné výhody (v porovnaní s jednoduchšou verziou motora bez priameho vstreku), zatiaľ čo turbodúchadlová varianta ponúkne oveľa lepší výkon. Avšak nie je úplne úsporná a stále tu existuje problém s karbonovaním a zhoršeným mazaním pri krátkych jazdách. Pri voľbe priameho vstrekovania by sme dali prednosť T-GDI.

1.4/1.6 MPi (CVVT)/Blue/73/88 kW: Tieto atmosférické motory s nepriamym vstrekovaním pochádzajú zo staršej generácie. Na dosiahnutie lepšieho výkonu sú potrebné vyššie otáčky, obzvlášť pri menšom motore. Na druhú stranu je výhodou šesťstupňová prevodovka pri oboch motoroch, pričom väčší motor mohol mať aj automatický variant. Pri novších verziách by už nemali nastať problémy s katalyzátorom, ktorý sa rozpadá. To bol Test Hyundai i30 II.

Sledujte nás prostredníctvom našich sociálnych sietí, nech vám neunikne žiadna novinka.

Mrknite aj na naše sociálne siete!

Najnovšie články