Najlepší ojazdený kombík do 200 tisíc? V predaji ojazdených vozidiel v našej krajine prevyšuje počet predajov nových vozidiel niekoľkonásobne. To sa dá vysvetliť veľmi atraktívnymi cenami ojazdených vozidiel a ich schopnosťou dobre slúžiť niekoľko rokov, dokonca aj keď už majú nájazd okolo 200 tisíc kilometrov. Avšak, ktorá voľba je najbezpečnejšia? Preskúmali sme päť rôznych konkurentov a vybrali sme víťazov.
Aký je teda ten najlepší kombík do 200 tisíc?
Nájsť tú najlepšiu možnosť pre nákup auta môže byť v praxi prakticky nerealizovateľné. Každý človek má rôzne preferencie a očakávania týkajúce sa ideálnych charakteristík svojho vysnívaného automobilu. Spoľahlivosť vozidla v budúcnosti potom závisí od toho, akým spôsobom sa oň staral predchádzajúci majiteľ.
V tomto článku vám predstavíme niekoľko vhodných kandidátov, u ktorých by ste mali byť spokojní. Samozrejme za predpokladu, že nekúpite nejaký „ojazdený“ automobil, ktorý vám predajca bude tvrdiť, že je skvelý. Radi by sme zdôraznili, že je dôležité auto pred kúpou dôkladne skontrolovať – vozidlá s nejasnou históriou môžu priniesť značné riziká.
Volkswagen Golf VI Varianta
Tento obľúbený model z koncernu je síce klasikou, ale zároveň nijako zvlášť neoslní. Napriek tomu ponúka dostatok priestoru vo vnútri a solídne spracovanie. Najväčšiu spoľahlivosť prinášajú atmosférické benzínové motory 1.4 (59 kW) a 1.6 (75 kW), vhodné najmä pre mestské jazdenie a vodičov, ktorým neprekáža obmedzenejšia dynamika vozidla. Častým plusom býva nízky nájazd. Menej poteší horšia výbava a chýbajúci 6. rýchlostný stupeň na diaľnici.
Pre tých, ktorí preferujú dlhšie vzdialenosti, môžu zvažovať dieselové motory 1.6/2.0 TDI. Treba však myslieť na vyššie náklady na údržbu, väčší nájazd a opotrebenie – často sa jedná o bývalé firemné vozidlá. Na druhú stranu, používateľa poteší nízka spotreba a príjemná pružnosť motora.
Škoda Octavia III
Rovnako stojí za zmienku naša „česká pýcha“. Hoci je možné ju zohnať okolo 200 tisíc, radšej odporúčame hľadať vozidlá s vyššou cenou, lepšou údržbou, zaujímavejšou výbavou a kvalitným motorom (1.4 TSI, 1.6/2.0 TDI). Octavia ponúka praktickosť a pohodlie, avšak nájsť medzi množstvom firemných vozidiel dobre udržiavaný exemplár môže byť náročné. Jej obľúbenosť medzi zlodejmi je ďalším mínusom. Na druhú stranu, jej náhradné diely sú ľahko dostupné a opravy zvládne takmer každý mechanik.
V podstate podobné vlastnosti možno pripočítať aj Volkswagen Passat B7, ktorý síce patrí do vyššej kategórie, ale jeho ceny a motory sa veľmi podobajú tým u Octavie. Rozhodli ste sa pre Octaviu? Pozrite na náš ďalší článok na tému: Čo skontrolovať pri kúpe Škody Octavia III?
Toyota Avensis ako najlepší ojazdený kombík do 200 tisíc?
Toyota je známa svojou spoľahlivosťou. Avensis, ktorý býva často neoprávnene zabúdaný ako auto, ktoré má čo ponúknuť mnohým záujemcom. Praktickosť a spoľahlivosť sú na vysokej úrovni. Avšak kvalita spracovania poklesla v porovnaní s predchádzajúcim modelom a už sa nenazýva „ázijským mercedesom“ medzi fanúšikmi.
Z benzínových motorov je možné odporučiť 1.8, ktorý má takmer rovnakú spotrebu ako slabší 1.6, ale ponúka lepší výkon. Problémom je, že v ponuke nie je veľa vozidiel s týmto motorom. Dvojliter nie je zas tak dobrá voľba, pretože jeho dynamika nie je oveľa lepšia, zatiaľ čo spotreba je podstatne vyššia.
Čo Ford Mondeo? Bude najlepšie ojazdený kombík do 200 tisíc?
Táto oprávnene obľúbená ojazdená auto. Upúta svojim dizajnom a skvelými jazdnými vlastnosťami. Mondeo je synonymom pre praktickosť av rámci svojej kategórie patrí medzi najpriestrannejšie vozidlá.
Pre milovníkov naftových motorov je Ford skvelou voľbou. Aj keď benzínové motory 2.3 a 2.5 (päťvalec Volvo) sú pri dobrej údržbe tiež veľmi dobré, odporúčame úsporný dieselový motor 2.0 TDCI (len po facelifte – rok 2010 a novší, so spoľahlivejším DPF filtrom). 2.2 TDCI tiež nie je zlá voľba, ale je vhodnejšie v kombinácii s automatom.
Manuálne prevodovky sú veľmi dobre navrhnuté, avšak pokiaľ dávate prednosť automatu, voľte ten s klasickým meničom, ktorý sa nachádza vo verzii 2.0 TDCI pred faceliftom a vo verzii 2.2 TDCI (pred aj po facelifte).
Mazda 6
Najlepšie nakoniec? Možno áno, možno je práve toto najlepšie ojazdený kombík do 200 tisíc. Mazda 6 je výnimočným vozidlom, ktoré v kombinácii s akýmkoľvek benzínovým motorom ponúka skvelého a spoľahlivého spoločníka na každodenné použitie. Dizajn je atraktívny a jazdné vlastnosti v tejto triede sú vynikajúce. Niet divu, že o nej niektorí novinári hovorili, že sa riadia ako BMW 3 s predným pohonom. Atmosférické motory nemusia vyhovovať všetkým (slabší ťah v nižších otáčkach), ale ich spoľahlivosť je výborná a lineárny ťah poteší mnoho fanúšikov áut. Trochu sklamaním sú občas použité lacnejšie materiály v interiéri. Koróziou trpela hlavne predchádzajúca generácia, ale napriek tomu odporúčame byť pri nákupe opatrní.
Najslabší benzínový motor 1.8 je vhodný pre mestskú jazdu, avšak kombinácia 5-stupňovej prevodovky a 88 kW nie je ideálna pre dlhé diaľničné cestovanie. Na druhú stranu poteší výbornú spotrebou (kombinovaná okolo 7 litrov).
Naše finálne odporúčanie
Uprednostňujete diesel? Zvoľte Ford Mondeo 2.0 TDCI od roku 2010 s manuálnou prevodovkou.
Dávate prednosť benzínu? Siahnite po Mazda 6 2.0/2.5 s manuálnou prevodovkou.
Tieto dva vozidlá zdieľajú praktickosť, kvalitu, spoľahlivosť a vynikajúce jazdné vlastnosti vo svojich kategóriách. Zároveň ponúkajú pohodlie a sú ideálne na každodenné použitie.
Nezabudnite si vozidlo pred kúpou skontrolovať!
Výber ojazdeného automobilu môže byť náročná úloha, ktorá vyžaduje starostlivé zváženie mnohých faktorov. Jedným z najdôležitejších aspektov je technický stav vozidla. Aby sme zaistili bezpečnosť a spoľahlivosť našej investície, je nevyhnutné nechať auto pred kúpou skontrolovať odborníkom.
Technik je schopný identifikovať skryté problémy, ktoré by mohli viesť k nákladným opravám alebo bezpečnostným rizikám. Vďaka odbornému pohľadu na stav vozidla sa môžeme vyhnúť nečakaným finančným nákladom v budúcnosti. Navyše táto kontrola môže odhaliť, či bolo auto v minulosti opravované po vážnych nehodách, čo by mohlo negatívne ovplyvniť jeho hodnotu a bezpečnosť.
Pri kontrole automobilu technikom je dôležité zamerať sa na niekoľko kľúčových oblastí, ako je stav motora, prevodovky, brzdového systému a podvozku, výbavy a mnoho ďalších bodov. Tieto prvky sú zásadné pre bezpečnú a pohodlnú jazdu.
Sledujte nás prostredníctvom našich sociálnych sietí, nech vám neunikne žiadna novinka.