Uvažujete o kúpe ojazdenej Octavie III? Dáme vám rady, akú kúpiť a aké sa naopak vyhnú. Čo skontrolovať pri kúpe Škody Octavia III? Škoda Octavia tretej generácie prišla na svet v roku 2012, kedy nahradila aj veľmi obľúbenú druhú generáciu. Octavia tretej generácie je určite moderné vozidlo aj keď v pár maličkostiach od druhej pokrivkáva. Napríklad konštrukcia zadnej nápravy. Ale inak je to naozaj kvalitné a dobre postavené auto. Jej motory sú väčšinou spoľahlivé a majú nízku spotrebu. Má kvalitne vyrobený podvozok s dobrými jazdnými vlastnosťami a na svoju triedu veľký batožinový priestor. 590 resp. 1 580 litrov pri liftbacku a 610 resp. 1 740 litrov pri kombíku.
Prečo je Octavia 3 dobrá voľba?
Vo svojej triede patrí k tým najväčším a najpriestrannejším modelom. Servisne nie je nijako náročná a navyše si dobre drží cenu. Medzi najväčšie benefity Octavie tretej generácie patrí bezpochyby vnútorný priestor, praktickosť a samozrejme objem batožinového priestoru. Čo sa motorov týka tak moderné motory TSI sú až na neskorší trojvalec sú skoro bezchybné a diesely 1,6 aj 2,0 TDI robia to, čo majú. Pri správnej údržbe sú spoľahlivé a majú nízku spotrebu.
Pohon môže byť predná alebo pokojne štvorkolka, prevodovka manuálna aj automatická. Auto je to bezpečné a do istej miery spoľahlivé, nie je ale bez určite chybičky. Jednou z hlavných vecí čo sa na trojkovej Octavii veľmi nepodarila je hlučnosť a to hlavne od náprav a motora. S hlučnosťou je na tom určite horšie jednoduchšia vlečená zadná náprava a pri motoroch benzínová 1.4 a naftová 1.6. Pri benzínových verziách tiež pozor na spotrebu oleja vinou chybného uloženia ventilov. Odporúčame sa obzerať po Octaviách až po roku 2014, kedy bola väčšina detailov doriešená. Motor 1.8 TSI sa nám zdá ako zbytočný a nedáva veľmi zmysel. Výkonu má síce veľa, ale jeho krútiaci moment je utlmený na 250 Nm ako pri menšej 1.4 TSI. To už by sme radšej siahli po Octavii RS.
Čo skontrolovať pri kúpe ojazdenej Škody Octavia III?
Zase trochu záleží na tom, o aký model, s akým motorom, prevodovkou a výbavou máte záujem. Určite odporúčam ešte pred tým, než o nákup začnete vôbec uvažovať skontrolovať históriu vozidla. Na našom trhu je možno až moc Octavií z dovozu a ich história môže byť pochybná. S týmto vám môže pomôcť naše kompletný on-line kontrola vozidla.
OK, história je v poriadku a nastáva čas na fyzickú kontrolu. Úplne najlepšie urobíte, keď si so sebou vezmete skúseného mechanika. Mechanik už vie čo kontrolovať a kam siahnuť, má aj diagnostiku. Ak nikoho okolo seba nemáte, môžete vyskúšať našej kontrolu vozidla pred kúpou ao všetko sa postará náš technik.
Najčastejšie závady Octavie 3
Máme za sebou už stovky skontrolovaných Octavií, takže ich poznáme skoro poslepiačky. Takže teda čo skontrolovať pri kúpe ojazdenej Škody Octavia III? U Octavie tretej generácie sa nevyskytujú žiadne extra závady. Je ale potrebné skontrolovať a to hlavne pri motore 1.6 TDI funkciu vstrekovačov nafty. U vstrekovačov je dôležité vyskúšať teplý aj studený štart, plynulosť chodu motora a vyhodnotiť rušivé zvuky. Tiež je potrebné sa zamerať na filter pevných častíc a jeho funkčnosť.
Kontrola prevodovky u ojazdenej Škody Octavia III
Pri niektorých modeloch sa objavujú silnejšie vibrácie, ktoré sa môžu prenášať do karosérie. Môže sa jednať o silentblok prevodovky, ktorý sa konštruktérom veľmi nepodaril. Pokiaľ si vyberiete kus s automatickou prevodovkou DSG, buďte obzvlášť opatrní. Pri kusoch ktoré majú nájazd viac ako 200 tis. km, sa môžu už vyskytovať problémy. Prevodovku testujte za studena a pokiaľ sa automat prejavuje trhane, treba dať od takého auta ruky preč, alebo sa zmieriť s teoreticky drahou opravou. Prevodovka DSG sa určite môže dožiť aj viac kilometrov, záleží hlavne na spôsobe jazdy predchádzajúceho majiteľa.
Pri testovacej jazde tiež pozorujte vŕzganie od kolesa, môže to byť prasknutá pružina. Môže to síce znieť zvláštne, ale pri niektorých autách sa to stáva a trojková Octavia je jedným z nich. Odporúčam tiež skontrolovať vlhkosť predných svetlometov a to hlavne tých ľadkových. Pri kusoch, ktoré majú vo svetlometoch vlhkosť dlhodobo, môže časom dôjsť k zhoršeniu ich efektívnosti a poškodeniu svetlometu. Nový svetlomet je tiež celkom drahá záležitosť. Pokiaľ vyberáte kus, ktorý má na tachometri viac ako 150 tis. km je nutné počítať so základným servisom. Tým by malo byť kompletná výmena rozvodov vrátane vodnej pumpy, oleja a najlepšie aj oleja v prevodovke.
Ale inak Octaviu tretej generácie môžeme bez problémov odporučiť. Jedná sa o spoľahlivý a nadštandardne dobrý automobil. A pokiaľ si dáte v bazároch pozor na jeho najčastejšie problémy, máte veľmi dobrú šancu, že dostanete dobrého parťáka na množstvo ďalších kilometrov. A teraz už viete, čo skontrolovať pri kúpe ojazdenej Škody Octavia III. Prajeme šťastnú ruku!
Sledujte nás prostredníctvom našich sociálnych sietí, nech vám neunikne žiadna novinka.