Pokladáte si otázku, kde najbezpečnejšie kúpiť ojazdené auto? Keď auto kúpim v autobazáre, mám istotu ústretového riešenia reklamácie? A čo keď auto kúpim od súkromného predajcu a niečo nebude v poriadku, čo potom? Alebo si mám radšej priplatiť a kúpiť ojazdený automobil od autorizovaného predajcu?

Každá z možností má svoje pre a aj proti. Jedna môže byť bezpečnejšia a máte oveľa väčšiu šancu, že kúpite vozidlo o ktoré bolo dobre postarané, ale zase si budete musieť prihodiť nejakú tú kačku. Ďalšia možnosť je ušetriť a kúpiť ojazdené auto s nie úplne preukázateľnou minulosťou a dúfať, že to, čo mi povedal predajca, je aspoň z časti pravda. Každú z týchto možností si v dnešnom článku rozoberieme a potom už bude iba na vás, čomu dáte prednosť. V každom prípade je múdre si nechať už zakúpené auto čo najskôr preveriť. Najrýchlejšou a najjednoduchšou možnosťou je naša Prehliadka ojazdeného vozidla Automato na www.iautomato.sk.
Malý autobazár
Základné pravidlo pre obchod znie: kúpiť lacno a predať drahšie. Čo hlavne u malých autobazárov, ktoré nemajú až taký veľký obrat platí dvojnásobne. Pre malý bazár je dôležité každé jedno predané auto, je totiž veľký rozdiel, či za týždeň predáte autá dve alebo dvesto. A práve z tohto dôvodu sa môže prístup k predaju dosť líšiť. Pri menšom bazáre je väčšia pravdepodobnosť individuálnejšieho prístupu a býva pravidlom, že malé autobazáre si predávané autá viac preverujú. Ručia totiž svojím dobrým menom a pretože väčšinou nemajú veľký budget na marketing, tak dobré meno je pre nich veľmi dôležité. Problém môže nastať v prípade reklamácie. Ako už vieme, malý autobazár nemá veľký obrat a tak každé predané auto je preň dôvod na oslavu. A o to viac ho bude mrzieť, keď s ním nebudete spokojní a nedajbože, keď budete chcieť nejakú zľavu alebo dokonca ojazdené auto vrátiť. To sa potom môže malý bazár nepríjemne brániť a chrániť tým svoje už tvrdo zarobené peniaze. Je teda najlepšie si vozidlo preveriť ešte pred jeho kúpou, napríklad naše kontrola ojazdeného vozidla má viac 170 kontrolných bodov, testovaciu jazdu, diagnostiku vozidla a mnoho ďalšieho.

Veľký autobazár
Veľký autobazár sa môže od toho malého podstatne líšiť. Na rozdiel od toho malého, sa v ňom ojazdené auto točí v stovkových číslach a každé auto sa v ňom ohreje len pár dní, alebo týždňov. Je teda jasné, že predajca o práve predávaných autách veľa nevie a to ani o ich stave. Prijímacia kontrola a preverovanie býva tiež len tak na oko a najdôležitejším faktorom pre veľkých hráčov je za málo kúpiť a čo najrýchlejšie predať so ziskom. Preto nemôžete očakávať, že vám predajca osvetlí kompletnú históriu a technický stav vami vybraného vozidla. Je dosť možné, že ho rovnako ako vy vidia prvýkrát a všetky informácie si bude „cucať z prsta“. A práve z tohto dôvodu, môžu byť reklamácie pri veľkom bazáre príjemnejšie a môžete mať väčšiu šancu, že sa domôžete nejakej refundácie. Nezáleží mu toľko na každom jednom predanom aute a prípadná zľava pre neho tiež neznamená týždeň bez večere.

Autorizovaný autobazár
Tento spôsob kúpy auta je asi najbezpečnejší a ojazdené vozidlá z nich bývajú v najlepšom stave a niekedy mávajú aj továrenskú záruku. Ide totiž väčšinou o bazáre, ktoré patria pod nejakú veľkú automobilku alebo predávajú ojazdené autá z ukončených lízingov či staršie modely z firemných flotíl. Tieto vozidlá bývajú buď ešte v záruke alebo tesne po nej. A tým pádom majú úplnú servisnú históriu a sú servisované výhradne v autorizovaných servisoch. Ako to tak býva, tak za kvalitu sa musí zaplatiť a preto tieto vozidlá sú často drahšie, než ich rovnakí bratia v ostatných bazároch. Je to asi jediný spôsob kúpy ojazdeného vozidla, ktorý sa dá označiť za "bezpečný". Ale aj u týchto predajcov odporúčame kontrolu vozidla pred kúpou.
Dovoz vozidla zo zahraničia
Ďalším spôsobom, ako si zaobstarať nové ojazdené vozidlo, je individuálny dovoz vozidla zo zahraničia. Osobne mám trochu problém s dovezenými vozidlami. Dosť často sa totiž stáva, že história vozidla zo zahraničia je zle dohľadateľná a vlastne si nemôžete byť ani istí, v ktorej krajine bolo práve to vaše autíčko prevádzkované. Sen každého z nás, je auto po nemeckom doktorovi v dôchodkovom veku, ktorý s ním jazdil iba po pacientoch a do Kauflandu. Ale ako zistíme, že pred doktorom z hôr, ho nevlastnil poľský taxikár, ktorý auto omladil a takto omladené predal do Nemecka a nechal mu urobiť nové papiere? No nezistíme!!! Presne z tohto dôvodu, odporúčame kupovať auto iba s prvou registráciou v Česku/na Slovensku. To však neznamená, že všetky dovezené autá sú pasca. Len odporúčame dobre vyberať partnera a overiť si kvalitu jeho práce. Overiť si, akým spôsobom autá preveruje a aké vám dáva záruky.