5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

Veľa mýtov o ojazdených vozidlách a obchode s nimi sa drží vo verejnom povedomí. Tieto názory často pramenia z osobných skúseností a živých príbehov z obdobia krátko po revolúcii. Počas uplynulých tridsiatich rokov sa však toho veľmi zmenilo. V tomto článku sa pokúsime vyvrátiť najčastejšie mýty o ojazdených autách, predstaviť si, odkiaľ pochádzajú, a vysvetliť, prečo dnes už neplatia. 5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

Nafta sa oplatí! Jeden z 5tich najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách.

Pri nákupe nových áut bývajú naftové varianty často drahšie, avšak v prípade ojazdených vozidiel sa tento cenový rozdiel stáva menším. Niekedy sa dokonca stretnete s tým, že dieselová verzia je lacnejšia, čo mnoho záujemcov považuje za výhodnú investíciu vzhľadom na nižšiu spotrebu paliva. Avšak súčasné naftové motory sú veľmi komplexné a po určitom počte najazdených kilometrov sa stávajú rizikovejšie. Aj keď môžu mať spotrebu o dva litre na 100 km nižšiu ako porovnateľný benzínový motor, náklady na opravy drahých súčiastok môžu túto úsporu zničiť. To neznamená, že všetky naftové vozidlá sú nevýhodné, ale na trhu je len málo skutočne kvalitných dieselov, a aby ste z nich mali prospech, musíte prejsť veľké množstvo kilometrov.

Francúzska a talianska nie sú spoľahlivé

5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

Tradične si ojazdené vozidlá z Talianska a Francúzska držia nevalnú povesť. Tento dojem však často pochádza z raných skúseností ľudí, ktorí si po revolúcii zaobstarali staré Citroëny alebo Fiaty zložené z troch havarovaných vozidiel as nekvalitnou elektronikou. Také autá boli síce lacné, ale spôsobovali množstvo problémov.

Je pravda, že predovšetkým francúzske značky zažili ťažké obdobie okolo prelomu tisícročia, keď experimentovali s komplexnou elektronikou. Avšak aj automobily iných značiek, ako Mercedes, Volkswagen či Opel, mali podobné problémy. Dnes už nemožno povedať, že by francúzske či talianske autá boli výrazne horšie ako priemerné vozidlá na trhu. Zásadnú úlohu zohráva starostlivosť majiteľa o auto.

V poslednej dobe sa francúzske vozidlá, najmä Peugeoty, vyznačujú mimoriadne kvalitnou protikoróznou ochranou.

Kontrola vozidla pred kúpou

Hlavne vyplnenú servisnú knihu

Dávajte si pozor na servisné knižky, ktoré môžu byť zavádzajúce. Každý si totiž môže napísať čo chce, a pokiaľ sú pečiatky v knižke podozrivo podobné, mali by ste byť opatrní. Pre istotu overte servisnú históriu priamo v oficiálnom servise automobilky (dnes už často používajú elektronické servisné knižky) alebo v nezávislých servisoch, kam auto vraj jazdilo na údržbu.

Pri vozidlách s vyšším počtom najazdených kilometrov by ste sa mali rozhodovať predovšetkým na základe celkového stavu auta. Niektorí majitelia vykonávajú základnú údržbu sami a nemajú podrobné záznamy o servisnej histórii.

Pre auto jedine do Nemecka

5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

Je zaujímavé, že pre mnoho slovenských zákazníkov ojazdených áut symbolizuje Nemecko záruku kvality, pôvodu a spoľahlivosti. Možno si myslia, že dôvodom sú lepšie cesty, väčšia ochota utrácať za autá, menej úsporné zaobchádzanie s nimi alebo nižšie ceny ojazdených áut ako v Česku. Tento predpoklad mohol platiť na začiatku 90. rokov 20. storočia, kedy sa ojazdené nemecké autá začali objavovať v Českej republike. Avšak dnes je situácia iná.

Väčšina Nemcov dáva prednosť operatívnemu lízingu, čo znamená, že preventívna údržba nie je pre nich prioritou. Navyše s pôvodom vozidiel sa v Nemecku často manipuluje, čo môže spôsobiť problémy pri reklamáciách. Napríklad si zákazník kúpi „Mercedes od miestneho dôchodcu“, ktorý v skutočnosti bol havarovaný v Albánsku, ukradnutý v Rumunsku, ale s nemeckými dokladmi.

Kontrola auta z dovozu

Kontrola auta z dovozu je dôležitým krokom pri nákupe ojazdeného vozidla zo zahraničia. Pri kontrole je potrebné zamerať sa na niekoľko kľúčových aspektov. Pôvod vozidla, jeho servisná história a stav tachometra sú zásadné pre overenie spoľahlivosti a celkovej kvality vozidla. Ďalej je dôležité vykonať dôkladnú prehliadku karosérie, podvozku a motorového priestoru, aby sme zistili prípadné známky havárie, korózie alebo zanedbanej údržby. Je vhodné využiť služby odborníka alebo nezávislého technika, ktorý môže vykonať komplexnú kontrolu a posúdiť technický stav vozidla. Pokiaľ vo svojom okruhu nikoho takého nemáte, môžete využiť nášho technika, ktorý vám vozidlo dôkladne skontroluje. Objednať kontrolu môžete pohodlne na našom webu.

Tachometre sa už nestáčajú? Jeden z najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách

Áno, stáčanie tachometrov je bohužiaľ bežným javom nielen v Českej republike, ale aj v zahraničí. Aj keď u niektorých vozidiel to už nie je také ľahké, podvodníci si väčšinou nájdu spôsob, ako to urobiť. U ojazdených áut možno teraz ľahšie overiť posledné údaje z technickej kontroly, kde sa zaznamenáva počet najazdených kilometrov (a tiež servisy si vedú vlastné databázy). Najväčšie riziko spočíva práve v dovoze ojazdených áut, najmä z južnej Európy, kde kontrola tachometrov a ich evidencia nie je taká prísna.

Podvodníci môžu stáčať tachometre pred prvou českou technickou kontrolou a nikto si to nemusí všimnúť. Treba byť obozretný a nenechať sa zlákať neuveriteľne nízkym počtom najazdených kilometrov, ako v prípade desať rokov starého naftového Passata z Talianska s údajne 58 000 km. Je dôležité používať zdravý rozum a logiku. Desať rokov starý diesel by mal mať najazdených minimálne 200 tisíc a dosť možno aj viac. Teraz už poznáte 5 najčastejších omylov a mýtov o ojazdených autách.

Sledujte nás prostredníctvom našich sociálnych sietí, nech vám neunikne žiadna novinka.

Mrknite aj na naše sociálne siete!

Najnovšie články