Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7 jedine TDI

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7

Na trhu s použitými vozidlami si model Volkswagen Passat udržuje vysokú reputáciu. Avšak, pri hľadaní vozidla z radu označenej ako B7, sa situácia mierne komplikuje a nájsť kvalitný exemplár medzi stovkami ponúk si vyžaduje určité úsilie. Bývalo zvykom, že za model Passat vo vynikajúcom stave bolo treba si priplatiť. Avšak, ceny postupne klesajú a trh ponúka široký výber kvalitných, ale pozor aj menej kvalitných vozidiel. Ideme teda na test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7.

Volkswagen Passat B7, aký je ojazdený?

Volkswagen Passat je obľúbenou voľbou na sekundárnom trhu a často je prvou voľbou pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivé ojazdené auto. Passat je vyberaný pre jeho veľkorysý priestor a pohodlie, spoľahlivosť a udržateľnú hodnotu - jedná sa o praktickú voľbu. Avšak, dôležité je byť pri výbere ojazdeného Passatu obzvlášť opatrný, pretože jeho popularita medzi bežnými spotrebiteľmi láka rôznych nekalých predajcov a podvodníkov, ktorí sa snažia využiť nedostatok skúseností niektorých kupujúcich. Je teda nevyhnutné si také vozidlo poriadne preveriť a to najlepšie od skúseného technika.

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7

Jazdné vlastnosti Passatu B7

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7 odhalil, že hľadanie vzrušenia za volantom možno nebude tou najlepšou voľbou, pretože hlavnou silou tohto vozidla je jeho schopnosť poskytnúť komfortnú a spoľahlivú prepravu, nie adrenalínové zážitky z jazdy. Napriek tomu je potrebné oceniť, že aj po niekoľkých rokoch používania sa Passat môže pýšiť vynikajúcim jazdným komfortom a kultivovaným správaním, čo ho stavia na čelo svojej kategórie. Kľúčovým faktorom je však špecifikácia vozidla, pričom sa odporúča voľba menších kolies so širšími pneumatikami pre maximálne pohodlie. Ideálne sú štandardné 16-palcové kolesá s pneumatikami s rozmermi 205/55 R16, ktoré zaistia, že Passat bude po slovenských cestách kĺzať s eleganciou limuzíny. Veľkosť kolies 17 palcov sa zdá byť optimálna, zatiaľ čo väčšie rozmery môžu viesť k hlučnosti a horšiemu filtrovaniu nerovností.

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7

S postupujúcim vekom a zvýšením počtu najazdených kilometrov však môže dôjsť k oslabeniu podvozku. To neznamená, že by sa mali objaviť výrazné vôle v zavesení, ale tlmiče pravdepodobne nebudú v optimálnom stave. Dôležité je, aby auto nepôsobilo nestabilne a udržovalo si svoju trajektóriu a citlivo reagovalo na pohyby volantu. Investície do opráv zavesenia, najmä pri zadnej náprave, sa pri vozidlách s vysokým počtom najazdených kilometrov stáva nevyhnutnosťou. Dúfanie, že sa s prípadnými zaseknutými skrutkami na nastavenie geometrie podarí niečo urobiť, je tiež súčasťou údržby.

Fyzická kontrola vozidla technikom už zajtra

Pozor na Dieselgate

Aktualizácia softvéru pri modeloch Volkswagen Passat s motorom 2.0 TDI často vedie k intenzívnejšiemu využívaniu systému EGR pre znižovanie emisií oxidov dusíka, čo bolo hlavným cieľom týchto úprav. Táto zmena však priniesla vlastníkom určité nevýhody, ako je zvýšená spotreba paliva a slabšia dynamika vozidla, najmä v reakcii na akceleráciu. Boli upravené aj algoritmy pre regeneráciu filtrov pevných častíc, hoci hlavné zameranie zostáva na znížení emisií. Pokiaľ ide o filter pevných častíc, Volkswagen obvykle nezaznamenáva významné problémy, ak motor a systém DPF fungujú správne. Z toho vyplýva, že motor 2.0 TDI môže byť efektívnejší a spoľahlivejší bez spomínaných úprav softvéru, ktoré boli vykonané počas zvolávacej akcie.

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7

Problémy spojené s motorom 2.0 TDI v Passate však nie sú obmedzené iba na úpravy softvéru. S pribúdajúcim počtom najazdených kilometrov môžu nastať ďalšie komplikácie, a to najmä keď vozidlo dosiahne určitý vek a nájazd. Jedným z hlavných problémov je zistenie skutočného stavu vozidla, najmä ak došlo k manipulácii s počítadlom kilometrov. Napríklad aj keď majiteľ vie, že je potrebné vymeniť rozvodový remeň a vodné čerpadlo po 160 000 km, pokiaľ bolo vozidlo stočené, môže byť reálny stav motora oveľa horší, než ukazuje tachometer.

Pokiaľ ide o servisovanie Passatu bez istoty o skutočnom počte najazdených kilometrov, univerzálnou radou je dôkladná predkupnú kontrolu skúseným technikom, Ktorá môže odhaliť potenciálne problémy a nekonzistenciu v histórii vozidla.

Kontrola vozidla pred kúpou

Ako sú na tom prevodovky a pohon 4×4

Starostlivosť o prevodovky a Haldex spojku je kľúčová pre dlhodobú spokojnosť a funkčnosť vozidla, najmä pokiaľ ide o špecifické modely s pokročilými prevodovými systémami, ako sú tie vo vozidlách Volkswagen Passat. Na udržanie optimálneho stavu a výkonu vašej prevodovky DSG sa odporúča meniť olej každých 60 000 km alebo každé tri roky. Spojky v týchto systémoch majú tendenciu vydržať približne 250 000 km, ale akékoľvek neobvyklé správanie, ako je cukanie pri zábere alebo neochota radiť, by malo byť brané ako signál potreby servisnej kontroly. Kompletná oprava DSG môže byť nákladná, avšak v niektorých prípadoch môže postačiť výmena oleja a aktualizácia softvéru riadiacej jednotky.

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7

Buďte zvlášť opatrný pri sedemstupňovom DSG určenom pre motory s nižším krútiacim momentom (do 250 Nm), ako sú 1.6 TDI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, kde môže byť oprava nutná už po 100 000 km. Pred nákupom takého vozidla je kľúčové zistiť, či bola prevodovka nedávno servisovaná.

Aj manuálne prevodovky vyžadujú pravidelnú údržbu, a to vrátane výmeny oleja raz za štyri roky, najmä pri modeloch s výkonnejšími motormi, kde môže dôjsť k opotrebovaniu. Pri dosiahnutí nájazdu 300 000 km môže byť stav prevodovky už viditeľný.

Pri vozidlách s pohonom všetkých štyroch kolies je tiež dôležité nezabudnúť na pravidelnú výmenu oleja v Haldex spojke, odporúčanú každých 40 až 60 000 km, alebo každé dva až tri roky. Problémy s pohonom zadnej nápravy nemusia byť vždy spôsobené iba spojkou, ale môžu súvisieť aj s riadiacou elektronikou. Mnoho vodičov si pri bežnej jazde nemusí všimnúť, že Haldex nefunguje správne a zadná náprava nie je aktívne zapojená do pohonu.

Test ojazdených áut: Volkswagen Passat B7

Vzhľadom na technickú zložitosť a potenciálne problémy spojené s určitými verziami DSG prevodoviek a Haldex spojky je pred kúpou Passatu B7 nevyhnutné nechať vozidlo prezrieť skúseným technikom. Tento krok môže predchádzať mnohým budúcim problémom a nákladom na opravy tým, že odhalí akékoľvek potenciálne nedostatky alebo potrebnú údržbu, čo zaistí, že vaša investícia bude čo najlepšia.

Sledujte nás prostredníctvom našich sociálnych sietí, nech vám neunikne žiadna novinka.

Mrknite aj na naše sociálne siete!

Najnovšie články